پلی کربنات گلخانه و 8 مزیت مهم در استفاده از آن

پلی کربنات گلخانه یکی از مهمترین ابزار های ساخت هر گلخانه ای است. جای بحث نیست که صنعت گلخانه یکی از صنایع مهم و همچنین بسیار پر سود در بسیاری از کشور های جهان است. به همین دلیل است که امکانات و روش های متنوعی برای بهره وری هر چه بیشتر وارد این صنعت مهم گردیده و همواره تکنولوژی های جدید به کمک این صنعت می آیند.

هر چند تا به امروز پیشرفت های زیادی در این زمینه حاصل شد اما می توان با جرئت گفت که هنوز هم بسیاری از افراد پاسخ چالش ها و نیاز های مهم این صنعت مانند “استحکام” و “عبور نور” را نمی دانند. در این مقاله قصد داریم در خصوص یکی از جدیدترین و مناسب ترین ابزارهایی که هم استحکام بالا و هم نور مناسب را برای گلخانه ها به ارمغان آورده صحبت کنیم و 8 مزیت مهم این محصول را شرح دهیم. این شما و این ورق پلی کربنات گلخانه .

پلی کربنات گلخانه و 8 مزیت مهم در استفاده از آن

پلی کربنات گلخانه ای یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در فضای گلخانه است زیرا به میزان 250 برابر محکم تر از شیشه بوده و بیش از 90% نور را از خود عبور می دهد (بیشتر از شیشه) و از این جهت هیچ رقیبی ندارد. همچنین این ورق ها به دلیل وزن بسیار سبک خود به راحتی جابجا شده و از انعطاف پذیری مناسبی بر خوردار هستند و همچنین نکته مهم دیگر این است که این محصول به شدت صرفه اقتصادی دارد زیرا عایق انرژی است. پس بدیهی است که این محصول می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای گلخانه شما باشد. اما قبل از خرید پلی کربنات گلخانه پیشنهاد می کنیم به موارد زیر دقت فرمایید.

نکاتی قبل از خرید پلی کربنات گلخانه

انتخاب نوع، ضخامت و اندازه ورق

اولین فاکتور مهم قبل از خرید ورق پلی کربنات توجه به منطقه و محل زندگی مورد نظر شماست. اگر در یک محل سردسیر زندگی می کنید و احتمال بارش برف در آنجا زیاد است پس باید ضخامت بالایی برای ورق پلی کربنات انتخاب کنید و اگر در یک مکان گرمسیر زندگی می کنید پس بهتر است ضخامت کمتری برای این ورق ها انتخاب کنید.

همچنین از این ورق ها در انواع مات و شفاف استفاده شده اما برای گلخانه از نوع شفاف تک جداره، دو جداره و یا چند جداره استفاده می گردد. به طور کلی نوع دو جداره تا 25% بیشتر از نوع تک جداره مانع هدر رفتن گرمای داخل شده و 95% نور خورشید را از خود عبور می دهد. همچنین از ورق پلی کربنات دو جداره بیشتر برای دیواره های گلخانه استفاده می گردد.

پلی کربنات یعنی صرفه جویی در انرژی

در سال های اخیر شاهد هستیم که بسیاری از افراد به جای نایلون و شیشه از پلی کربنات استفاده می کنند که البته باید گفت که از این بابت کاملا کار درستی انجام می دهند زیرا این محصول به شدت باعث صرفه جویی در انرژی می گردد و همواره در فصو مختلف دما را به حد تعادل می رساند. این ورق قادر است بیش از 90% نور را از خود عبور دهد و از این بابت می توان گفت هزینه تهویه را کاهش می دهد و در زمستان نیز با تابش مایل آفتاب بیشترین میزان نور را جذب می کند.

همچنین این محصول از مقاومت گرمایی بسیار بالایی بر خوردار است. به طور حدودی می توان گفت که با استفاده از این محصول می توان سالانه میزان 20 لیتر سوخت مایع صرفه جویی کرد. همچنین این ورق ها ضد حریق هستند و از این بابت می توان گفت که از امنیت بیشتری برخوردارند.

پلی کربنات گلخانه یا شیشه؛ مسئله این است!

اگر قرار باشد این دو محصول را با هدف استفاده برای گلخانه در یک کفه ترازو قرار دهیم پس بدون شک کفه ورق پلی کربنات به شدت سنگین خواهد بود. به دلایل مختلفی مانند:

  1. وزن بسیار سبک
  2. قابلیت برش و میخکاری
  3. قابلیت انعطاف پذیری
  4. استحکام 250 برابری نسبت به شیشه
  5. عمر بیش از 10 در مقایسه با عمر یک ساله شیشه و پلی اتیلن
  6. صرفه جویی در انرژی

در نظر داشته باشید در هنگام نصب این ورق ها حتما از یک متخصص بهره ببرید زیرا اگر نصب به صورت درست انجام نگردد امکان دارد رطوبت در میان این ورق ها وارد گردد.

پلی کربنات گلخانه و 8 مزیت مهم در استفاده از آن

قیمت پلی کربنات گلخانه

به طور کلی قیمت این ورق ها به دلیل اینکه در داخل کشور نیز تولید می گردد پایین بوده و نسبت به نوسانات قیمت ارز خیلی جابجا و افزایش پیدا نمی کند. اما اگر به دنبال خرید ورق پلی کربنات گلخانه هستید می توانید قیمت روز این ورق ها را به همراه مشاوره رایگان در شرکت کهان تاک داشته باشید

صرفه جویی در مصرف انرژی با گلخانه پلی کربنات

در سال‌های اخیر برای ساخت گلخانه استفاده از پلی‌کربنات به جای نایلون و شیشه روند افزایشی داشته و این یعنی پلی‌کربنات ماده‌ای به به‌صرفه است. توانایی عبور نور، مهم‌ترین مسئله در انتخاب پوشش گلخانه است و در هر ماده‌ای جذب نور متفاوت است. نود درصد نور از پلی کربنات عبور می‌کند به این ترتیب هزینه‌ی سیستم تهویه را در تابستان کاهش می‌دهد. همچنین در زمستان که خورشید مایل می‌تابد بیشترین میزان نور را جذب می‌کند و مقاومت گرمایی آن هم بالاست. به طور کلی باید ماده‌ای انتخاب کنیم که در داخل گلخانه، سرما و گرما را در فصول مختلف به تعادل برساند. پس استفاده از پلی کربنات باعث اتلاف کمتر انرژی می‌شود و می‌توان سالانه سی لیتر سوخت مایع به ازای هر متر مربع صرفه‌جویی کرد. همچنین ورق‌های پلی‌کربنات ضد حریق هستند و موقع آتش‌سوزی ذوب می‌شوند که این خاصیت مانع گسترش آتش می‌شود.

مزایای استفاده از ورق پلی کربنات در ساخت گلخانه

1- عایق انرژی بهتر

شاید مهمترین جنبه پلی کربنات این باشد که خصوصیات عایق بندی بهتری نسبت به گلخانه شیشه ای معمولی و به طور کل گلخانه ای شما فراهم می کند.

پلاستیک نسبت به شیشه خاصیت نگهداری حرارت بهتری دارد و گرمای کمتری از طریق مواد پلی کربنات نسبت به شیشه از دست می رود. این بدان معناست که در کل ، گلخانه های ساخته شده از پلی کربنات دمای متوسط ​​بالاتری نسبت به گلخانه های سنتی و شیشه ای دارند. چنین مسئله ای کاملا ضروری است زیرا گیاهان را گرمتر نگه می دارد و اجرای آن بسیار مقرون به صرفه است.

می توان گفت که این محصول نسبت به نایلون 50 درصد و نسبت به شیشه 25 درصد نور را بیشتر جذب می نماید و به همین دلیل یک وضعیت گرمایی با ثبات و مناسب برای گیاهان ایجاد کرده و در نتیجه باعث رشد هرچه بیشتر آنان خواهد شد. همچنین می توان اذعان داشت که این محصول نسبت به شیشه و پلی اتیلن عایق بهتری است.

یک ورق دو جداره با ضخامت 6 میلیمتر می تواند میزان مقاومت 1.65 برابری در مواجه با شار حرارتی داشته باشد که این عدد در شیشه 0.90 و در پلی اتیلن میزان 0.83 است. همین ویژگی باعث گردیده تا بسیاری به دنبال خرید پلی کربنات گلخانه باشند.

2- ماندگاری و طول عمر بیشتر

از جمله ویژگی های مواد پلی کربنات این است که با گذشت زمان ماندگاری بیشتری خواهد داشت. این ماده همچنین از شیشه قوی تر بوده و این ویژگی جذاب باعث می شود که محافظتی بیشتر از عمر مفید خود داشته باشد.

از آنجا که پلی کربنات بسیار سبک تر از شیشه است ، کار با آن نیز بسیار آسان تر می باشد. جایگزینی ورق های شیشه ای می تواند دردسری وحشتناک باشد، اما جایگزینی ورق های پلی کربنات بسیار آسان تر است.

هنگام ساخت گلخانه نصب شیشه یک مسئله سخت و بسیار پیچیده است. بنابراین ، معمولاً توسط افراد متخصص انجام شده و در نتیجه هزینه بالاتری و اضافه ای خواهد داشت. اما ایجاد یک گلخانه پلی کربنات بسیار ساده است، شما می توانید بدون نگرانی از شکستن پنجره ها ، موارد لازم را حتی خودتان انجام دهید.

3- مقاوم در برابر خرد شدن

بر خلاف شیشه ، پلاستیک می تواند در برابر ضربه های محکم مانند خوردن توپ فوتبال، تگرگ و حتی سنگ بدون نشان دادن کوچکترین آسیبی مقاومت کند.

با وجود ورق های شیشه ای در گلخانه همیشه امکان شکستن و خطر بهص ورت بالقوه وجود دارد. حتی دقیق ترین کارشناسان و یا باغبانان می توانند به طور تصادفی شیشه را بشکنند!

4- محافظ کامل اشعه های مضر UV

از آنجا که پلاستیک ضخیم تر از شیشه است، در نتیجه نور را بیشتر از شیشه پخش می کند، به این معنی که نور به طور مساوی تری در گلخانه پخش می شود. این مزیت بزرگی برای گیاهان در حال رشد است ، زیرا در تمام مناطق گلخانه مقدار مساوی نور خورشید تقسیم می گردد که در نتیجه می تواند برای رشد بسیار مهم باشد.

در بسیاری از گلخانه ها، پوشش های پلی کربنات نیازی به انتقال گیاهان بالاتر یا استفاده از هرگونه نور مصنوعی را از بین می برد. علاوه بر این ، پلی کربنات یک فیلتر طبیعی ماوراlet بنفش است ، به این معنی که گیاهان شما را از قرار گرفتن در معرض اشعه مضر محافظت می کند.

بدون شک یکی از مزایای بسیار خوب ورق های پلی کربنات دارا بودن یک لایه کامل و خالص برای محافظ گلخانه از اشعه های UV است. به همین دلیل محصولات داخل گلخانه هیچ آسیبی از نور خورشید نمی بینند.

پلی کربنات گلخانه و 8 مزیت مهم در استفاده از آن

5- فصل رشد طولانی تر محصولات شما

ورق های پلی کربنات تأثیر قابل توجهی بر عملکرد کلی گلخانه دارد که در درجه اول منجر به یک فصل رشد طولانی مدت برای محصولات کشاورزی شما می شود.

با این کار می توانید در تمام طول سال از گیاهان و سبزیجات خود بهره بیشتری ببرید. چگونه؟ ساده است، پلی کربنات با ایجاد گرمای مناسب و طبیعی برای محصولات شما یک فصل رشد طولانی را ایجاد کرده و در نتیجه به شما امکان می دهد برای تمام وقت و هزینه ای که سرمایه گذاری می کنید ، سبزیجات یا میوه های بیشتری برداشت کنید.

یک فصل رشد طبیعی به معنای گرم شدن مصنوعی و غیر مهندسی کمتر و در نتیجه صرفه جویی در مصرف برق، پول و مهمتر از همه وقت است!

6- قابلیت نصب آسان

ورق های پلی کربنات دارای قابلیت نصب سریع و آسانی هستند که می توانند در وقت و هزینه صرفه جویی کنند.

7- سبک و قابل حمل و نقل

ورق پلی کربنات بسیار سبک هستند و به آسانی جا به جا می شوند. از این رو در بین کشاورزان طرفداران زیادی دارند. قطعا از این بابت نمی توان شیشه و پلی کربنات را با یکدیگر مقایسه کرد! چون پلی کربنات بسیار سبک تر و حتی ایمن تر از شیشه است.

8- ضد حریق

ورق مناسب پلی کربنات گلخانه آتش نمی گیرند. در صورتی که در دمای بسیار بالا دچار آتش سوزی شوند. به آرامی ذوب می شوند و خود به خود خاموش می شوند. همین می تواند یک مزیت بسیار خوب برای محصولات شما باشد.

پلی کربنات گلخانه و 8 مزیت مهم در استفاده از آن

با توجه به این توضیحات می توانید مطمئن باشید که خرید پلی کربنات گلخانه بهترین گزینه ممکن برای گلخانه شما خواهد بود.

سخن آخر اینکه اگر به دنبال مرکز فروش پلی کربنات در تهران هستید، پس حتما شرکت کهان تاک پارت را نظر داشته باشید.